poniedziałek, 7 maja 2012

Płaszczyk dla Kruszynki


Każda kobieta musi mieć płaszcz, prawda? (Notabene nigdy nie zapomnę wpisu Werki poświęconego płaszczowi - tutaj)

A to, że pewna kobieta, znana póki co jako Kruszynka, jeszcze się nie urodziła, raczej nie ma znaczenia - płaszczyk może przecież poczekać. Ten oto płaszczyk:



 
Wzór, Baby Tiered Coat, znalazłam na Ravelry. Na Ravelry znalazłam też zdjęcie podobnie ozdobionego płaszczyka i się w pomyśle zakochałam. Gorzej było z wykonaniem.

Samo robienie na drutach nie zabrało mi aż tak dużo czasu, mimo że właściwie zrobiłam dwa płaszczyki, bo pierwszy wyszedł sporo za duży.



I pewnie nie stanowiłoby to problemu gdyby nie to, że miałam dwa motki włóczki Baby's First firmy Lion Brand (110 m/100g) i nie chciałam dokupywać trzeciego, z którego użyłabym jedynie odrobinkę.

Nie pamiętam już jaki rozmiar wyszedł mi w końcu, bo kiedy część zasadnicza została ukończona, płaszczyk odleżał grubo ponad miesiąc zanim zabrałam się za wykończenia.


Kwiatki, z resztek muliny do wyszywania, zrobiłam na szydełku - wszystkie pochodzą z książki 100 Flowers to Knit & Crochet Lesley Stanfied .

I znowu wszystko musiało jeszcze trochę poleżakować, aż zebrałam się w sobie, rozmieściłam kwiatki, naszyłam, dodałam zielone (łańcuszek) i nawet zrobiłam zdjęcia!


I przyznam nieskromnie, że efekt końcowy bardzo mi się podoba! Dawno już nie byłam aż tak zadowolona z tego co udało mi się zrobić! Nie mogę się doczekać kiedy wystroję w płaszczyk Kruszynkę.

10 komentarzy:

aniam1009 pisze...

Po prostu ślicznie, nie widziałam jeszcze takiego płaszczyka :)

persjanka pisze...

swietny..bardzo ladny plaszczyk...slodycz i elegancja..ten haft cudny...normalnie jak dla prawdziwej małej damy...pozdrawiam ania

Pandora pisze...

każda mała dama będzie jej zazdrościć :)

Urszula97 pisze...

ale cudny,delikatne kwiatuszki, też byłabym dumna,

Ela pisze...

Prześliczny! Kwiatuszki dodają mu mnóstwo uroku.

Motylek pisze...

Badzo się cieszę, że i Wam się podoba! Dziękuję za wszystkie miłe słowa!

Motylek

splocik pisze...

Ajajaj... jak on cudny :)))
Z kwiatkami jeszcze cudniejszy :)))
Pozdrawiam ciepło.

Motylek pisze...

Splociku - szalenie się cieszę, że Ci się podoba!

Motylek

ullak pisze...

To że Ci się podoba, to bardzo skromnie powiedziane. On jest oszałamiający, cudowny, wypaśny, no zakochałam się!

Motylek pisze...

Ullak - DZIEKUJE za tak miłe słowa!

Motylek