niedziela, 21 maja 2023

Wiosenne kwiaty, a rabatka - skończona

Wiosna tak szybko mija! W panującym upale kwiaty momentalnie przekwitają. 

Dzisiaj kilka fotek tego, co już przeminęło.
Biały powojnik zawsze kwitnie jako pierwszy, dopiero po nim kwitnie powojnik purpurowy i fioletowy.









I jeszcze zdjęcie na dom z ulicy.


Zakończyłam prace nad nową rabatką pod oknem kuchennym. Jeszcze miesiąc temu rosła tam trawa jak na zdjęciu poniżej. 


Jednego dnia zerwałam połowę darni i wyglądało to tak:


Wczoraj dokończyłam. Zerwałam resztę darni, naniosłam ziemi, rozmieściłam cebulki, zasypałam ziemią. 


Przydałoby się posypać trocinami albo korą, ale to może poczekać. O tej porze roku jest wiele pilniejszych prac w ogródku. Teraz pozostaje mi cierpliwie czekać do przyszłej wiosny, kiedy pijąc w kuchni poranną kawę będę mogła kontemplować piękno przebiśniegów, hiacyntów, różowych tulipanów oraz białych i różowych dzwonków.

Wykluł się już kolejny pomysł rabatkowy, także związany z usuwaniem części trawnika, ale w jego miejsce mam zamiar przesadzić irysy, piwonie, i jeszcze kilka innych roślin, których nazw dzisiaj nie znam albo nie pamiętam.

5 komentarzy:

Urszula97 pisze...

Ślicznie jest ale kawał roboty były.Pozdrawiam serdecznie.

splocik pisze...

Przepiękne kolory wiosny. :)
Spisałaś się na medal, a rabatka odpłaci się na przyszłą wiosnę.
Pozdrawiam ciepło.

Antonina pisze...

Usuwanie darni to ciężka praca, dlatego Cię podziwiam. A rabatka i kwitnące rośliny będą cieszyć oczy i upajać zapachem. Warto pracować w ogrodzie.

Jula pisze...

Pięknie. Podziwiam , bo to kosztuje sporo wysiłku . No ale potem efekt będzie cieszył . :)

Motylek pisze...

🌷Urszula - tak, ale za to jaka satysfakcja!
🌷Splocik - Tak, kolory wiosny przepiękne i już nie mogę się doczekać kolejnej wiosny!
🌷Antonina - Pracy było sporo, ale wysiłek fizyczny jest mi potrzebny ponieważ w pracy siedzę przed komputerem i niemal wszędzie jeżdżę samochodem. Jedni chodzą na siłownię, ja ćwiczę mięśnie w ogródku.
🌷Jula - Mam nadzieję, że efekt będzie cieszył!

Motylek