środa, 17 maja 2023

Kocyk w kolorach klubowych



Kolejny kocyk dla bobaska. Kiedy zaczynałam go robić, nie znałam jeszcze płci dziecka. Teraz już wiem, że to chłopczyk. Mama, imienniczka Emilii, jest trenerką w klubie moich dzieci. Przemiła, jak i pozostali trenerzy, wszyscy ją lubią. Bardzo często zabiera na treningi swojego pierworodnego, obecnie dwulatka — klubową maskotkę. 



Włóczka czekała jakiś czas na transformację z motków w kocyk. Kolejne pomysły przewidywały kocyk, sweter dla mnie, i taki przez głowę i taki rozpinany, wszystkie takie w kategorii "a może by". Kiedy dowiedziałam się, że Coach Emily jest w ciąży, wiedziałam, że zrobię dla niej kocyk z właśnie tej włóczki, niezależnie od tego, czy będzie to dziewczynka, czy chłopczyk. Kolorystyka wpisuje się bowiem w to, z czym Coach Emily mi się kolarzy: zielony kolor klubowy i woda. Ze wzorem nie było kłopotu — od jakiegoś czasu fascynuje mnie splot tkany, a prezentuje się on szczególnie dobrze w projektach wielokolorowych. 



Uważałam bardzo, żeby nie pomylić kolejności motków, choć nie wiem, czy ktoś i tak wypatrzyłby nieregularność w kolorystycznej mozaice. Przyznam, że trochę się bałam czy po praniu pochowane końcówki nie wyplączą się i nie będą widoczne, ale na szczęście tak się nie stało. A było tych końcówek sporo — po każdym rządku nitkę się odcina, więc końcówkę trzeba schować po obu stronach, i na początku i na końcu. Chowałam niteczki na bieżąco, zaraz po zmianie koloru, pod oczkami tego następnego koloru. Na koniec cały kocyk obrzuciłam kolorem białym i wykończyłam oczkami rakowymi. 



Na szczęście włóczki, przygarniętej na wyprzedaży, wystarczyło na kocyk o wymiarach 80 × 95 cm. Zostały mi tylko końcóweczki w poszczególnych kolorach. Trochę się bałam, że mi włóczki zabraknie, bo wydaje mi się, że to dość włóczkożerny wzór. Może gdybym robiła luźniej, na grubszym szydełku, ale nie chciałam, żeby kocyk był zbyt przewiewny. Wszystko dobrze się ułożyło, więc chyba tak miało być. Kocyk bardzo mi się podoba. Mam ochotę zrobić jeszcze jeden tym splotem.



Kocyk zgłaszam do zabawy Link Party na blogu u Reni:



Kocyk zgłaszam też do majowej odsłony zabawy u Splocika „Rękodzieło i przysłowia albo....”




Skoro kocyk to prezent dla przyszłej mamy, może uda się go podciągnąć pod cytat  Melchiora Wańkowicza:

"Mama to miękkie ręce. Mama to melodyjny głos, to chuchanie na uderzone miejsce. Mama to samo dobro i sama przyjemność. Coś, co dobrze jest mieć w każdej chwili życia koło siebie, dookoła siebie, gdzieś na horyzoncie."


15 komentarzy:

Antonina pisze...

Świetny kocyk. Na pewno będzie ciepły i miło utuli malucha.

Urszula97 pisze...

Kocyk wyszedl cudownie, chylę czoła za chowanie nitek.Pozdrawiam serdecznie.

splocik pisze...

NO, no... tkanym splotem taki kocyk... rewelacja!
I to chowanie nitek - ekstra!
Kocyk jest wspaniały i niech nikt nie waży się doszukiwać jakichkolwiek nieregularności.
Kocyk wykonany ręcznie, nawet z nieścisłościami pozostaje kocykiem, ślicznym kocykiem. :)
Obdarowana na pewno będzie zadowolona z kocyka, którym otuli synka.
Pozdrawiam ciepło.

splocik pisze...

Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
Pozdrawiam ciepło.

Renata pisze...

No cudo! Jak pomyślę, ile pracy i czasu w niego włożyłaś, to......... no podziwiam Twoją cierpliwość:)
Przepięknie Ci wyszedł i chyba nikt by nie zwracała uwagi na inną kolejność kolorów.
Dziękuję za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

Boguslawa Matusiak pisze...

Wspaniały kocyk i w ślicznych kolorkach! Pozdrawiam

Beata T pisze...

Wspaniały kocyk stworzyłaś - urocza kolorystyka :) pozdrawiam

Robótki Tereski pisze...

Śliczny kocyk, piękne kolory. Chowanie nitek nie zazdroszczę :)

Tina J pisze...

Piękny kocyk, zaintrygowałaś mnie z tymi nitkami, nie dało rady podciągać ich do góry jakoś? (kurczaki jak ja nie lubię chowania nitek)

Barbara H pisze...

Super koc, ciekawa kolorystyka.

Motylek pisze...

🧶Bardzo dziękuję za odwiedziny i przemiłe komentarze! Nitki chowałam na bieżąco - zaczynając nowy kolor nitkę poprzedniego koloru prowadziłam na słupkach, więc przerabiając kolejne słupki chowałam tę nitkę. Nie wiem czy ten opis cokolwiek wyjaśnia. Mam nadzieję, że tak.🧶

🦋 Motylek

Haft i Patchwork pisze...

Super kocyk w super kolorach :)

AnnaT pisze...

Bardzo ładny kocyk i faktycznie byłoby trudno znaleźć pomyłkę w kolorkach :) Pozdrawiam cieplutko :)

Motylek pisze...

🧶Haft i Patchwork, Anna T ą Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa!

Motylek
🦋

Renia pisze...

Świetny kocyk! Bardzo mi się podoba to zestawienie kolorów :) Gratuluję wytrwałości w chowaniu końcówek! Pozdrawiam serdecznie :)))