czwartek, 4 października 2012

Sweterki dla bliźniaków

Najmłodsze pociechy mojej kuzynki kończą dzisiaj trzy lata. Z tej okazji zrobiłam dla nich po sweterku z kapturem:


Ponieważ bliźniaki to chłopiec i dziewczynka, jeden sweterek zapina się na męską stronę, drugi na damską. Mają też inne ściągacze, a poza tym są niemal takie same - bo jak się robi z melanżu to raczej trudno o identyczny wynik.

Ponieważ zarówno na roczek jak i na drugie urodziny Eliza i Mikołaj dostali  zielone sweterki, w tym roku chciałam wydziergać coś w innym kolorze. Niestety, ani wśród kilku kilogramów zachomikowanych włóczek, ani w ofercie lokalnego sklepu nie znalazłam niczego co by mi wpadło w oko - poza właśnie tym zielonym melanżem. Pocieszam się tym, że to kolor odpowiedni i dla chłopca i dla dziewczynki.

Włóczka to Angel Hair Stripes Sensations, 110m/100g (na oba sweterki wyszło mi +/- 5.5 motka), skład: 50% akryl, 28% nylon, 22% wełna. Robiłam na drutach 5.5 mm (ściągacze) i 6.5 mm (reszta) - zdążyłam na czas jedynie dzięki temu, że włóczka dość gruba i robiło się szybko.

5 komentarzy:

Unknown pisze...

Rewelacyjne sweterki :-)
Pozdrawiam serdecznie.

Robótki Marleny pisze...

Świetne sweterki:)
Pozdrawiam, Marlena

Motylek pisze...

Kasia, Marlena - dziękuję za miłe słowa!

Motylek

Anka pisze...

Śliczne sweterki!

Aneladgam pisze...

Są śliczne i praktyczne - same zalety!