czwartek, 11 sierpnia 2011

Hortensja i Horton

Różowa hortensja, kupiona kilka lat temu, zmieniła na przestrzeni lat kolor kwiatów z różowych, poprzez fioltowy, na niebieski. W tym roku ma jeszcze trochę kwiecia fioletowego, ale większość jest  już zdecydowanie niebieska.




I jeszcze zbliżenie, bo nie mogę się oprzeć, takie ładne te kwiatuszki!




A teraz kilka fotek innych kwitnących okazów ogrodowych. Najpierw  moje sierpniowe słoneczko:




Pelargonia:




I tytułowy Horton:




Kto widział film Horton słyszy Ktosia, ten wie skąd skojarzenie, w wyniku którego przechrzciłam roślinkę. Tym którzy nie widzieli, polecam, choć to bajka dla dzieci. Ale rodzice też dobrze się bawią oglądając.

2 komentarze:

Antonina pisze...

Swego czasu czytałam,że hortensja zmienią zabarwienie kwiatów w zależności od odczynu gleby. Jeżeli gleba jest zakwaszona- kwitnie na różowo, w glebie o odczynie obojętnym lub zasadowym - na niebiesko. Być może u Ciebie gleba ma odczyn zasadowy, a tam gdzie rośnie hortensja nie zakwaszałaś jej.

Motylek pisze...

Antonina - tak, hortensja właśnie tak reaguje na odczyn gleby. A że ja wolę niebieską, więc ta zmiana koloru jest mi na rękę.

Motylek