piątek, 3 lutego 2023

OpArt

Kiedy kilka miesięcy temu rozglądałam się za jakimś wzorem na kocyk, zwróciłam uwagę na projekt OpArt Melissy Dominguez. Zachowałam link (KLIK), a jak już się uwinęłam z prezentami świątecznymi to zabrałam się za ten bardzo prosty a zarazem szalenie ciekawy kocyk. 



Wykorzystałam na ten kocyk trzy pojedyncze motki różnych włóczek akrylowych a do tego resztkę białego akrylu, ale już bez banderoli. Druty 5 mm.

Kiedy oczek nazbierało się sporo, posługiwałam się dwiema parami z żyłką. Nie liczyłam oczek, ale z pewnością było ich sporo, bo kocyk ma wymiary ok. 100x100cm. 

Autorka w opisie zaznaczyła, że napracowała się bardzo blokując swój kocyk. Ja odpuściłam sobie blokowanie, bo przecież to nie obrus ani serweta, kocykiem zazwyczaj dziecko się opatula, okrywa, przykrywa — nie musi mieć kształtu idealnego (kocyk, nie dziecko), rogi nie muszą tworzyć kątów prostych.

Kocyk robi się łatwo i przyjemnie, ale niestety nie udało mi się tak poprzeplatać nitek, żeby nie było dziur i musiałam przy każdej zmianie koloru odcinać włóczkę, a potem te wszystkie nitki pochować. To chyba wynik takiego, a nie innego dodawania oczek — albo mojej niedoskonałości. Nitki pochowane, zdjęcie zrobione, kocyk zmierzony — niebawem powędruje do małej dziewczynki, która ma przyjść na świat w marcu.


  • wzór OpArt by Melissa Dominguez
  • druty 5 mm
  • włóczka 1: Big Twist Renewal, 100% akryl, 266 m/100 gr, kolor: Raspberry (malinka)
  • włóczka 2: Loops & Threads Snuggly Wuggly, 100% akryl, 408 m/141 gr, kolor: Candy Pink (cukierkowy róż)
  • włóczka 3: Lion Brand Basic Stitch ani-pilling, 100% akryl, 170 m/100 gr, kolor: Prism
  • włóczka 4: niezidentyfikowana, 100% akryl, kolor: Biały
  • waga kocyka: 330 gr; wymiary: 100x100 cm

5 komentarzy:

Renata pisze...

Kocyk bardzo oryginalny i przyciągający wzrok!!Lubie takie wzory:)

Urszula97 pisze...

Koc jest obłędny, wygląda jak róża, pozdrawiam.

splocik pisze...

Bardzo ciekawie to wygląda. :)
Masz rację, kocyków się nie blokuje.
Pozdrawiam ciepło.

Antonina pisze...

Wyjątkowy kocyk. Pięknie wygląda i na pewno będzie miękkim utuleniem dla dziewczynki.

Motylek pisze...

Dziękuję za miłe słowa i cieszę, że i Wam się podoba!

Motylek 🦋