sobota, 27 lutego 2021

Lunearia

Lunearia to kolejny bardzo udany projekt Amanity. Szczęśliwa jestem niezmiernie bo załapałam się na testowanie wzoru, a miejsca zapełniły się szybciutko. 

Dzięki temu, że mnie nieco ostatnio ubyło, testowałam rozmiar S.


Sweterek ma bardzo ciekawą kosntrukcję - robiony jest od góry z nietypowym kształtowaniem dekoltu, ale wszystko przepięknie się układa.


Oryginał Amanity robiony jest z dwóch nitek różnych włóczek, przy czym jedna z nich to cieniutki  moherek. Mam w zapasach moher w trzech kolorach, ale z tych grubszych, i niestety nie nadawał się do tego projektu, więc moja Lunearia powstała z pojedynczej nitki Moscow Chic (bez moherowego meszku) z Troitsk Yarn.


Sweterek powstał dość szybko, w niecały miesiąc, mimo że robiłam go na drutach 2.5 mm (wykończenia na drutach 2 mm). 


Do robienia zdjęć zaangażowałam, tradycyjnie, dzieci. Te w domu robiła Emilia, w ponure deszczowe popołudnie. Zdjęcia na zewnątrz, następnego dnia, robił Krzyś. I jedne i drugie nie są najlepsze, ale już mi się nie chce urządzać kolejnej sesji. Kolor lepiej oddają zdjęcia zrobione wewnątrz.


Testując wzór powinno się unikać modyfikacji i tego się trzymałam, ale skoro opis dopuszczał nieco dowolności w kwestii długości korpusu i rękawów, to je wydłużyłam, dopasowując do swojej figur. Zdecydowanie wolę nieco dłuższe rękawy bo w tych 3/4 marznę.

Luśka bardzo mi się podoba, tym bardziej, że dobrze w niej wyglądam!


  • wzór: Lunearia by Amanitaa (Agata Mackiewicz)
  • rozmiar S
  • włóczka: Moscow Chic (Troitsk Yarn)  50% wełna-50% nylon, 200 m-50 gr, zużycie 267 gram czyli 1068 metrów
  • druty 2.5 mm, 2 mm

8 komentarzy:

Urszula97 pisze...

Cudowne dzieło.Kolorek świetny.

Renata pisze...

Bardzo lubię niebieski kolor i masz racje wyglądasz w nim bardzo dobrze:)
pozdrawiam serdecznie

Jula pisze...

A jak pieknie w kuchennej kolorystyce ten sweterek wyglada.
Sliczny i Tobie w nim tez. :)

Sikorkowe Pasje pisze...

Bardzo ładny ten kolorek i sweterek.
Podoba sie mi.

hrabina pisze...

Śliczny kolor, śliczny sweterek.

Unknown pisze...

Za wszystkie przemile komentarze BARDZO dziekuje!!!
Motylek

Małgosia - "Sztuka w papilotach" pisze...

Śliczny sweterek! Bardzo mi się podoba takie wykończenie dołu ażurowym wzorem. Nie przepadam tylko za kimonowymi lub nisko wszytymi rękawami, więc robiąc dla siebie w tym miejscu bym zmodyfikowała. Świetnie wyglądasz w tym kolorze :))).

Motylek pisze...

Małgosiu - dziękuję! Ja też wolę bardziej tradycyjne rękawy, ale sweterek robiony był w ramach testu i trzeba się było trzymać zasad. Rękawy są OK, ale jeśli będę robić Lunearię jeszcze raz to z kształtowaniem talii.
Motylek