niedziela, 24 maja 2020

Majowy taras

Za domem - drewniany taras, obsadzony kwiatami - głównie wieloletnimi.
Maj to czas, kiedy większość z nich kwitnie: irysy, piwonie, róże, powojnik.
W rogu tarasu postawiłam doniczki z zeszłorocznymi pelargoniami, które przezimowały w garażu oraz z petuniami, którym nie potrafiłam się oprzeć robiąc zakupy . . . spożywcze . . .













Jeśli chodzi o niekwiatowe uprawy, tydzień temu posadziłam pomidory. Dosiałam też trochę groszku - późno, ale z tego posianego wcześniej niewiele wzeszło. Posiałam też kalarepę oraz paprykę - tę ostatnią częściowo prosto do gruntu, częściowo w doniczki. Do tej pory w kwestii uprawy papryki ponosiłam jedynie porażki, ale nasionami ktoś mnie obdarował, więc posiałam. Zobaczymy co z tego wyniknie. Dostałam też nasiona jakichś ziółek - nimi zajęła się Emilia i wysiała je do doniczek - już wzeszły.

Mocno namęczyłam się doprowadzając do porządku niewielki kawałek terenu za domem - naniosłam starej ziemi z grządek, wyrównałam, posiałam trawę, które już ładnie rośnie. Nieużytek ten, to skrawek prowadzący do szopki, ale zamiast nierówności, dołów i dołków (a zimą błota) teraz będzie ładny i równy trawniczek - chodziło o to, by wyglądało schludnie. Wykorzystałam starą ziemię z grządki pod pomidory. Nową kompostową ziemię nawiózł Krzysiek.

6 komentarzy:

splocik pisze...

Pięknie i kolorowo w Twoim ogródku. :)
Uwielbiam ten kolor róży. :)
Kiedyś, gdy uprawialiśmy paprykę, to wysiewaliśmy do doniczek 2 miesiące przed posadzeniem do gruntu w namiocie foliowym. Teraz nie mamy takich upraw warzywnych, jedynie krzewy i drzewa owocowe, reszta to trawnik i kwiaty.
Pozdrawiam ciepło.

hrabina pisze...

Prześlicznie! Kwiaty masz piękne. Stworzyłaś wspaniały kacik wypoczynkowy

Jula pisze...

Bardzo kolorowo, bajkowo wręcz.
Ładnie- tylko , ileż to wymaga pracy. ☺
Podziwiam i może mnie mobilizuje bywa końcu wziąść się za swój balkonik, namiastkę ogrodu. 😉👌👍🌞🍀

Urszula97 pisze...

Kwieciscie,cudowne.Moje dopiero będą kwitły.Masz sporo tych kwiatów.Pozdrawiam.

filiżankakawy pisze...

Zaczarowany ogród! Widze nie tylko talent ogrodniczy, ale też fotograficzny:)

Motylek pisze...

Splocik - problem w tym, że nie mam ani foliaka, ani szklarenki, ani nawet parapetu w domu. Ale za to kalarepa ładnie wzeszła.

Hrabina - tak, idealne miejsce żeby nieco odpocząć po pracy.

Jula - DUżO pracy... Teraz dopiero widać efekt pracy z poprzednich wielu lat.

Urszula - a jak zakwitną to będziesz miała tak samo pięknie·

filiżankakawy - dziękuję!

Motylek