czwartek, 5 maja 2016

Cable and Lace Baby Blanket

Kolejny rok przynosi nam w darze kolejne dzieciątko. Pisząc nam, mam na myśli najbliższe otoczenie, niekoniecznie siebie samą. Tym razem to jedna z ulubionych przedszkolanek Emilii zostanie ponownie mamą. Ma już 2,5 letniego syna, w czerwcu dołączy do niego córeczka.

Skoro Emilia tak bardzo sobie ukochała panią (pani ma niesamowite podejście do dzieci, ogromne serce pełne współczucia dla porannych łez i promienny uśmiech natychmiast te łzy osuszający), wiadomo było, że coś wydziergam dla jej córeczki! Dodatkowo pani wielokrotnie wyrażała zachwyt Emilkowymi dzierganymi sweterkami, więc wiedziałam, że kocyk zrobiony na drutach spodoba jej się.



Ponieważ miałam w domu włóczkę na kocyk, zostało jedynie zdecydować się na wzór. Po przejrzeniu książki "60 Quick Baby Knits" wybrałam wzór Cable and Lace Blanket opracowany przez Lee Gant.



Wzór jest bardzo prosty i po jednym powtórzeniu wpadł do głowy, jednak samo dzierganie rozciągnęło się w czasie i trwało niemal dwa miesiące. Dręczona obawą, że dziecko się w końcu urodzi a kocyk nadal będzie nieukończony, zmobilizowałam się i skończyłam.


Uprany kocyk (przez te dwa miesiące jasna włóczka nieco się zakurzyła), zapakowany i opatrzony okolicznościową kartką, powędrował wczoraj do pani Destanie i mam jedynie nadzieję, że spodobał się tak, jak zostałam o tym zapewniona.




Dane techniczne:

  • włóczka: Lion Brand Pound of Love, 100% akryl, 933 m/448 gram, kolor: kremowy
  • zużycie: cały motek, 448 gram
  • druty: 4 mm
  • wzór: Cable and Lace Blanket by Lee Gant z "60 Quick Baby Knits"
  • wymiary kocyka: 80x100 cm 

1 komentarz:

Urszula97 pisze...

Jaki piekny,nigdy nie robiłam kocyków na drutach,chyba cały rok bym dziergała,aktualnie robię kocyk na szydełku ale cosik mi się faluje na brzegach,tzn góra i dół,zobaczę po blokowaniu,