wtorek, 9 września 2014

Durdle Door

Celem naszego wyjazdu do Anglii było spotkanie rodzinne, ale załapaliśmy się też na odrobinkę zwiedzania. Do Durdle Door zabrała mnie z dziećmi moja bliska koleżanka, a miejsce to pokazuję jako pierwsze, ponieważ mam stosunkowo mało zdjęć stamtąd - w trakcie wycieczki padła bateria w aparacie. Zdjęć mało, łatwo więc było mi się zdecydować, które pokazać.


Jak można przeczytać na stronie Wikipedii tutaj, Durdle Door to naturalny łuk wapienny typu klifowego w Anglii, w hrabstwie Dorset, i jest najczęściej fotografowanym obiektem na Wybrzeżu Jurajskim. Wiek łuku oceniany jest na 140 mln lat, a jego natura bierze się z układu wapienia w tej części wybrzeża: jego warstwy zostały wygięte w taki sposób, że są prawie pionowe w stosunku do podłoża. Łuk jest wynikiem działalności erozyjnej wody morskiej.


Kiedy dojechaliśmy na miejsce, Emilia słodko spała w foteliku, więc moja koleżanka, Ciocia Myszka, została z Nią na parkingu, a ja z Krzyśkiem w spokoju nacieszyliśmy oczy pięknymi widokami. Bo nie tylko sam łuk jest wart obejrzenia. Rzut oka w prawo (zdjęcie powyżej), i można stać i kontemplować piękno natury godzinami. Rzut oka w lewo, i kolejne cudowności.



1 komentarz:

Antonina pisze...

Piękne miejsce - niezwykle oryginalne.