czwartek, 5 stycznia 2023

Podsumowanie czytelnicze 2022

Jak co roku, goodreads wygenerowało podsumowanie czytelnicze minionego roku. Wynika z niego, że przeczytałam/odsłuchałam 49 książek (17,391 stron). 


Najcieńsza pozycja liczyła 112 stron, najdłuższa aż 837 – średnio 354 stron na książkę. 


Trochę było audiobuków, trochę ebuków, trochę tradycyjnych papierowych książek. Większość po polsku, ale sporo po angielsku z racji łatwego dostępu do lokalnej biblioteki. Zainstalowałam sobie na telefonie aplikację do odsłuchiwania audiobuków z biblioteki i tylko żal okrutny, że nie mają żadnych po polsku.








W 2022 roku wracałam do ulubionych autorów (Marcin Ciszewski, Diana Gabaldon, Alexander McCall Smith, Jonathan Kellerman), ale sięgnęłam też po książki czytane przez syna, choć ten ostatnio niewiele czyta. Braiding Sweetgrass (Pieśń Ziemi) czytali w szkole, ale ja odsłuchałam książkę czytaną przez samą autorkę. Odkryciem roku był dla mnie Marcello Simoni. Dwie trylogie, Codex Millenarius oraz Handlarz relikwiami pochłonęły mnie bez reszty, nie mogłam odłożyć, aż doczytałam do ostatniej kropki. Ach, jakże by się chciało więcej!

Podobnie połknęłam wszystkie cztery części serii Krüger Marcina Ciszewskiego, zarywając noce, obgryzając paznokcie. I żal, że to już koniec.

Taki był rok czytelniczy 2022. Pełna lista w zakładce Książki

Rok 2023 zaczęłam mocnym uderzeniem, audiobukiem The Hate U Give (Nienawiść, którą dajesz) Angie Thomas. Świetna. Polecam.

3 komentarze:

Renata pisze...

Biorąc pod uwagę, że coraz mniej z nas czyta, to ta ilość zachwyca.
Ostatnio doszłam do wniosku, ze sama zacznę robić zdjęcia lub zapisywać tytuły, bo po raz kolejny sięgnęłam po przeczytana już książkę, a nie lubię gdy podczas czytania zaczynam sobie przypominać dalszą część. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku życzę i pozdrawiam
Ps. Przy takim oczytani z anagramami nie będziesz miała żadnych problemów:)

a-lenka pisze...

Ilość i różnorodność przeczytanych przez Ciebie książek imponując. Zaintrygowały mnie zaproponowane trylogie, które od razu zapisałam.
Pozdrawia i życzę miłego czytania w kolejnym roku, Alina

Motylek pisze...

🔖Renata - Ta ilość jest znacznie mizerniejsza niż w poprzednich latach - niestety... Dziękuję za życzenia i wiarę w moje możliwości intelektualne! 🕮

🔖 a-lenka - Dziękuję! Chciałoby się przeczytać więcej, ale czas nie guma, nie chce się rozciągnąć. Ciekawa jestem czy i Tobie spodobają się te trylogie. Proszę, daj znać jak przeczytasz!🕮

🦋 Motylek 🦋