niedziela, 12 września 2021

Cascadia State Park: Lower Soda Creek Falls Trail

Kryty most, którego zdjęcia prezentowałam w poprzednim wpisie, jest już bardzo blisko parku stanowego Cascadia. To właśnie tam zmierzaliśmy w drodze na kemping. Na terenie parku znajduje się wprawdzie pole namiotowe, ale miejsca są niewielkie i tak blisko siebie, że nie zapewniają ani odrobiny prywatności. Choć sporą zaletę stanowią prysznice — brak ich w tych miejscach, gdzie dotąd obozowaliśmy.

Ale to nie z powodu pryszniców zajechaliśmy do Kaskadii, ale z powodu szlaku Lower Soda Creek Falls Trail. Trasa biegnie wzdłuż potoku Lower Soda Creek, a po obu stronach ścieżki bujnie krzewią się jeżyny, obsypane o tej porze roku słodkimi owocami. Nie mogłam się nadziwić, że nie były wyzbierane — objadłam się za wszystkie czasy. Emilia stwierdziła, że są za słodkie! Łasuchowanie wydłużyło nam czas wędrówki, ale przecież i tak się nie spieszyliśmy. Szlak zapewnił dodatkowe atrakcje w postaci pni zwalonych drzew oraz skał — i jedne i drugie kusiły moje dzieci, które tym pokusom ulegały raz za razem, wspinając się na każdy pień, na każdą skał(k)ę.

W końcu dotarliśmy do wodospadu — jak większość niewielkich wodospadów o tej porze roku, niezbyt imponującego.

Pokręciliśmy się w tym miejscu dłuższą chwilę, ponieważ mimo niewielkiej ilości wody, odczuwalnie ciągnęło od niej chłodem, a dzień był ciepły i parny, i taki chłodny powiew przyniósł nam ulgę.

Trasa szlaku zaznaczona jest na czerwono na mapce poniżej. Na tej samej mapce, w lewym dolnym rogu, zaznaczyłam lokalizację krytego mostu, który obejrzeliśmy wcześniej tego dnia.

Z parku stanowego Cascadia pojechaliśmy już prosto do oddalonego o 11 minut jazdy kempingu. Obejrzeliśmy sobie najbliższą okolicę, rozbiliśmy namiot, i przeszliśmy się jeszcze jednym, bardzo krótkim szlakiem, ale o tym będzie następnym razem.