piątek, 1 stycznia 2021

Czas podsumowań: książki

 Goodreads wygenerowało mi podsumowanie roku czytelniczego 2020.

Przeczytałam-odsłuchałam 52 książki (20713 stron), w większości były to książki w wersji elektronicznej (od lutego cieszę się swoim własnym czytnikiem kindle), ale udało mi się też odsłuchać 9 audiobuków.






Nadłuższa książka liczyła 760 stron - to "Pielgrzym" Terrego Hayesa, rewelacyjna książka, jedny z tych odsłuchanych. 

Statystyczna przeczytana przez mnie w roku 2020 książka miała 398 strony.

Najbardziej popularną wśród czytelników goodreads był "Harry Potter i kamień filozoficzy", a najmniejszą popularnością cieszyła się "Ostatnia kwadra księżyca" Krystyny Januszewskiej, książka, którą zamknęłam rok 2020.

Książki, których lektura dostarczyła mi największych wzruszeń, oraz te, które po prostu zapadają w pamięć, skłaniają do przemyśleń, i moim zdaniem warto przeczytać to  "W pogoni za świetlikami" (Charles Martin), "Pielgrzym" (Terry Hayes), "Gdzie śpiwają raki" (Delia Owens), "Dziedzictwo" i "Kołysanka" (Krytyna Januszewska)"Ucho igielne" (Wiesław Myśliwski), "Kwestia Ceny" (Zygmunt Miłoszewski), a dla wielbicieli fantastyki "Kroniki Diuny" (Herbert Frank). (Bardzo jestem rozczarowana przełożeniem ekraninzacji "Diuny" na przyszły rok, ale co się odwlecze to nie uciecze.) 

lubimyczytać.pl

Dziwny był to rok, nierówny, jeśli chodzi o moje czytanie. Były takie tygodnie, kiedy pożerałam książkę za książką, a potem tygodniami nie sięgałam po żadną lekturę. 

4 komentarze:

splocik pisze...

Sporo tego naczytałaś mimo dni bez czytania. :)
Ja ostatnio słucham audiobooków razem z Ktosiem i musiałabym sprawdzić ile przeczytane/wysłuchane książki mają stron.
Widzę kilka pozycji Mroza, którego autorstwa "połknęłiśmy" 11 książek.
Zapisuję sobie kilka z przedstawionych i jak znajdę audiobooki, to po nie sięgniemy.
Życzę dobrego 2021 roku i przyjemności robótkowania, czytania i wędrowania.
Pozdrawiam ciepło.

Motylek pisze...

Splociku - polecam Pielgrzyma do odsłuchania - bardzo dobrze czytana pozycja i świetnie mi się słuchalo! Dziękuję za życzenia, z nadzieją, że się spełnią!

Beata T pisze...

Piękny czytelniczy rok i o dziwo nic nie znam haha to i tego życzę ci zaczytanego :)

Motylek pisze...

Beata (i Splocik też) - pełna lista książek (autorów i tytułów) znajduje się też na stronie "książki" po prawej stronie.