wtorek, 23 października 2018

Relacja z wizyty w Oregon Coast Aquarium - część ostatnia

Skoro odwiedziliśmy akwarium, nie mogę pominąć tematu ryb. W ogromnych akwariach zebrane są ryby żyjące w różnych rodzajach wód, w tym także te na naszej szerokości geograficznej.


Największa atrakcja polega na tym, że wśród ryb wędruje się przez szklany tunel, z częściowo przeszkloną podłogą. Wydaje mi się, że grubość szkła wynosi ok. 15 cm.


Przy wejściu do tunelu wyłożone są zalaminowane karty z gatunkami ryb, które można obejrzeć wkażdym ze zbiorników. Dzieci usiłowały kilka zidentyfikować. Z rekinami i płaszczkami nie miały żadnych problemów!


Przy wyjściu wyeksponowano ogromną paszczę pełną groźnych zębów - to tradycyjne miejsce sesji fotograficznych chyba wszystkich odwiedzających akwarium. No a obok jest sklep z pamiątkami - dzieci na zdjęciu dzierżą pluszaki, na które udało im się mnie naciągnąć.


Zanim na dobre opuściliśmy akwarium, jeszcze przestudiowaliśmy rozpiętość skrzydeł kilku gatunków ptaków - i tu nie obeszło się bez zdjęcia porównującego rozpiętość rąk moich pociech z rozpiętością skrzydeł ptaków.

4 komentarze:

Urszula97 pisze...

Świetny i interesujący wyjazd,dzieciaki sporo zwiedziły ,Twoje dzieci są niesamowite.

Jula pisze...

Zazdroszczę tego akwarium. Nie wiem , czy w Polsce jest coś takiego. Byłam tylko w " fokarni " na Helu. Do tego tunelu, to nie wiem czy bym weszła. Czulabym się tam jak rybka na pożarcie.,😉
Ps.
Czy mi się wydaje, czy twój Krzyś mocno podrosl?... Bardzo teraz góruje nad siostrą wzrostem. ☺

malgunia pisze...

Piekna wycieczka! W Polsce mamy Afrykarium we Wroclawiu z takim tunelem i innymi atrakcjami:)

Motylek pisze...

Urszula - dziękuję - ja też coś zwiedziłam przy okazji!

Jula - Malgunia podpowiada, że we Wrocławiu jest coś podobnego. A Krzyś podrósł - już prawie się ze mną zrównał, a oficjalne mierzenie odbędzie się za 3 tygodnie, w dniu urodzin.

Malgunia - dzięki za informację na temat Afrykarium! Nie wiedziałam, a dzięki Tobie nie tylko ja wiem, że i w Polsce można doznać podobnych wrażeń!

Motylek