czwartek, 4 lutego 2016

Piracki

Na chłopięcy sweter piracki autorstwa Zoe Mellor natknęłam się pierwszy raz kilka lat temu. Z miejsca zapragnęłam go zrobić dla Krzysia. Nawet miałam już przygotowaną włóczkę! A potem coś stanęło na przeszkodzie, coś innego okazało się ważniejsze, czas biegł nieubłaganie, mały Krzyś zmienił się w Krzyśka i oryginalny projekt już do takiego dużego chłopaka nie pasował.

Ale pewnego dnia Krzyś napatoczył się kiedy przeglądałam książkę The Big Book of Kids' Knits i kiedy zobaczył piracki sweter, oczęta mu się do niego zaświeciły.

Dziecię pragnie - mama dzierga.


Tylko trzeba było wprowadzić pewne modyfikacje, żeby wyszedł odpowiedni sweter dla poważnego dziesięciolatka.


Wiedziałam, że dziergać będę z włóczki Lion Brand Wool-Ease, bo odpowiednia mieszanka akrylu i wełny dobrze znosi pranie w pralce i użytkowanie przez małoletniego właściciela.

Długo zastanawiałam się nad wyborem kolorów.
Pierwotnie sweter miał być grafitowy lub czarny (kolor główny) w połączeniu z kolorem białym lub szarym. W sklepie okazało się, że biały kolor ma srebrną nitkę, czarnego nie ma, szary lekko wpada w beżowy i nie za dobrze wygląda w połączeniu z grafitowym. Zdecydowałam się więc na granat i niebieski.
Krzyś kolory zaakceptował więc zostało tylko sweter wydziergać.


Zdecydowałam się na cieńsze druty niż wcześniej stosowane przy tej samej włóczce w celu uzyskania dzianiny grubszej, bardziej zwartej. Z efektu jestem zadowolona. Wydaje mi się, że sweter wyszedł ładnie, a do tego jest dość ciepły, a bardziej zwarta dzianina nie powinna się zbytnio wyciągać.


Dziecku sweter się podoba, a o to przecież chodziło.


Dane techniczne:
  • włóczka: Lion Brand Wool Ease Solids, 80% akryl, 20% akryl, 180 m/85 gram
  • zużycie: 242 gramy [512 metrów] granatowej oraz 66 gramów [140 metrów] niebieskiej = RAZEM: 308 gramów [652 metry]
  • druty: 3 mm i 3.5 mm
  • wzór : Pirate Sweater by Zoe Mellor (link: tutaj
  • rozmiar: 10 lat
 

4 komentarze:

Anka pisze...

Extra zadowolenie!Super sweterek!

splocik pisze...

Super sweterek i widać zadowolenie właściciela.
Pozdrawiam ciepło.

Antonina pisze...

Świetny sweter - młody człowiek zachwycony i to jest szczęście dziewiarki.

O depresji i nie tylko... pisze...

Ale przystojniak! Taki sweter to i ja bym zalozyla! :)