poniedziałek, 22 lutego 2016

Bez dziurek

Zabrałam ostatnio dzieci do dentysty na wizytę kontrolną i czyszczenie zębów.
Dla Krzysia to już rutyna, ale dla Emilii była to pierwsza wizyta jako pacjentki a nie osoby towarzyszącej.

W ramach przygotowań do wizyty u dentysty, wspomniałam o planach na kilka dni przed, i za każdym razem Emilia reagowała podobnie:

- Ja nie chcę! Nie pójdę! Nie!

Aż w końcu poszłam po rozum do głowy, i wieczorem przed wizytą zwróciłam się wyłącznie do Krzysia:

- Jutro, zaraz po szkole, zabieram Cię do dentysty. Po wyjściu z klasy szybciutko wyjdź ze szkoły - będę na Ciebie czekała w samochodzie pod szkołą i pojedziemy prosto do dentysty.

Kiedy Emilia usłyszała, że zamierzam zabrać gdzieś brata, a jej nie, natychmiast zareagowała:

- Ja też! Ja też chcę do dentysty! Zabierz mnie też!

Po chwili mocno udawanego wahania i zastanawiania się, wyraziłam zgodę, ale pod warunkiem, że Emilia obieca ładnie się zachowywać, bo inaczej więcej jej nie zabiorę.

Obiecała.

Obietnicy dotrzymała.

Bez problemu dała sobie zrobić rentgena ząbków, wyczyścić ząbki, zafluorować i pięknie otwierała paszczę na całą trzyletnią szerokość kiedy pani dentystka oglądała jej ząbki.

Z ogromnym zadowoleniem przyjęłam wiadomość, że oboje, i Emilia i Krzyś, nie mają żadnych dziur w zębach, i że oboje mają zęby czyste, i najwyraźniej dobrze dbają o higienę jamy ustnej.

Natomiast pani dentystka  ze zdziwieniem przyjęła informację, że Emilia myje ząbki sama - podobno dzieci w tym wieku nie posiadają wystarczających zdolności manualnych, aby dobrze poradzić sobie z tym zadaniem. Oczywiście ja zawsze jetem obok i przypominam o umyciu zębów i z tyłu i u góry.

Wygląda na to, że Krzysiek nie będzie miał górnych ósemek - na zdjęciu widać zawiązki jedynie ósemek dolnych. Ponadto czeka nas wizyta u ortodonty, ponieważ szczęka górna rozwija się szybciej niż dolna i możliwe, że trzeba będzie skorygować różnicę aparatem korekcyjnym. Konsultację mamy ustaloną na koniec kwietnia - zobaczymy czego się wówczas dowiemy.

Brak komentarzy: