Pod koniec trzeciej klasy, jakoś tak w maju, dziecię coś wspominało o jakiś testach robionych na komputerze, nawet jakaś informacja została przysłana ze szkoły, ale w codziennym zabieganiu i natłoku bieżących spraw i problemów nie zarejestrowałam doniosłości wydarzenia.
Zwróciłam uwagę na fakt, ze dziecię chwaliło się, że testy ukończył jako pierwszy w klasie - pomyślałam, że takie sportowe-sprintowe podejście nie jest zbyt dobre w tej sytuacji, ale przemyślenia te zachowałam dla siebie.
Coś zaczęło świtać w makówce, kiedy pod koniec września rozpętała się burza w mediach wywołana opublikowaniem wyników testów. Dotarło do mnie, że to te testy, które zdawało wiosną moje dziecko, testy, które niemal w całym kraju zdają uczniowie od trzeciej klasy wzwyż. Niektóre stany, jak Oregon, wybierają testy SBAC (KLIK), inne - PARCC (KLIK). W obu przypadkach testy uwzględniają wytyczne inicjatywy politycznej znanej jako Common Core State Standards Initiative (KLIK). Common Core State Standards Initiative ma na celu ujednolicenie wymagań programowych w klasach K-12 czyli od zerówki do ostatniej klasy liceum. Od samego początku budzi spore kontrowersje, zapewne dlatego, ze w pracach brali udział głównie politycy nie mający pojęcia o nauczaniu, którzy ze szczytnej idei wysmażyli paskudny zakalec.
No dobrze, ale politykę zostawmy, wróćmy do wyników testów.
Okazało się, że są one w tym roku zatrważająco kiepskie. I to nie tylko w pięknym stanie Oregon, którego władze, tak jak i władze kilku innych stanów, postanowiły obniżyć wyniki wymagane w ostatniej klasie liceum do otrzymania świadectwa ukończenia liceum. W przypadku oregońskich trzecioklasistów, w czterostopniowej skali (objaśnienie poniżej) poziom trzeci lub czwarty uzyskało w obu kategoriach English Language Arts oraz Mathematics 45,6 % uczniów. (źródło: KLIK)
Poziom 1 - uczeń nie spełnia wymagań programowych dla danej klasy
Poziom 2 - uczeń niemal spełnia wymagania programowe dla danej klasy
Poziom 3 - uczeń spełnia wymagania programowe dla danej klasy
Poziom 4 - uczeń przekracza wymagania programowe dla danej klasy
Niemal każda znana mi osoba podawała przykłady uczniów, którzy zdawali inne testy w doskonałymi wynikami, a oblewali właśnie te skorelowane z CCSSI, więc wniosek nasuwał się sam - testy są do bani, całkowicie nie miarodajne, a wynik mojego dziecka z pewnością też będzie porażająco niski.
Kiedy dotarł do mnie wydruk z wynikami Krzysia, przeżyłam szok.
Raz po raz sprawdzałam dane po obu stronach przecierając oczy ze zdumienia, przybliżając i oddalając kartkę w przekonaniu, że doskonały jak dotąd wzrok nagle zaczął mnie zawodzić.
Ale nie, widziałam dobrze.
Po prostu nie byłam przygotowana na takie wyniki.
R E W E L A C Y J N E
English Language Arts czyli Język Angielski - ocena ogólna a także wszystkie podkategorie - 4, czyli uczeń przekracza wymagania programowe dla danej klasy:
Mathematics czyli matematyka - ocena ogólna oraz dwie z trzech podkategorii - 4, czyli uczeń przekracza wymagania programowe dla danej klasy. Tylko w jednej kategorii Krzyś osiągnął poziom 3, co oznacza, ze spełnia wymagania programowe dla danej klasy:
To także pierwszy ślad w edukacyjnych bazach danych - cieszy mnie, że taki optymistyczny.
4 komentarze:
Super, super, super!!!! gratulacje serdeczne, wszak to także Twoja zasługa.
Brawo, gratulacje ! Moja Duska tez zawsze przynosi takie swietne wyniki, chociaz z matematyka idzie jej troche gorzej. Polskie dzieci tak juz maja ;P
Brawo, brawo, brawo, dla Krzysia zwłaszcza.
Choć sporo w tym Twojej zasługi, to jednak Krzyś rozwiązywał ten test.
Uściski dla wszystkich.
Pozdrawiam ciepło.
Jaka Mama taki Syn :) Gratuluje! Naprawde masz powod do dumy!
Prześlij komentarz