poniedziałek, 10 listopada 2014

Angielskie wakacje: Corfe Castle

Dzisiaj ponownie wracam wspomnieniami do Anglii.

Na wycieczkę do Corfe Castle na wyspie Purbeck (hrabstwo Dorset, Anglia) zabrała nas moja przyjaciółka - Ciocia Myszka. 

Zamek Corfe został wybudowany w XI wieku, wkrótce po podbiciu Anglii przez Normanów w 1066 roku. Później, różnie to z nim bywało, tutaj można sobie po angielsku poczytać o historii zamku, a do dzisiaj ostały się jedynie ruiny. 

Corfe Castle, Isle of Purbeck, England

Ruiny te szalenie spodobały się moim dzieciom - oboje potraktowali je jak najwspanialszy plac zabaw z torem przeszkód. O ile o Krzyśka nie bałam się że coś mu się stanie, bo zwinny jak kozica, o tyle Emilia o mało nie przyprawiła mnie o zawał i cały czas albo ja, albo koleżanka biegałyśmy za nią i usiłowałyśmy trzymać ją za rękę, żeby z tych ruin nie spadła.

Corfe Castle, Isle of Purbeck, England

Aura dopasowała się do klimatu miejsca: wicher i  szare posępne chmury dodawały grozy miejscu, ale co jakiś czas błękit nieba przebijał się spomiędzy chmur dodając zdjęciom kolorów.

Corfe Castle, Isle of Purbeck, England

Dzieci musiały wejść w każdą szczelinę i sprawdzić każdy kąt, a robiły to w swoim, ekspresowym tempie - biegaliśmy więc po ruinach w te i we wte jakbyśmy chcieli pobić jakiś rekord.

Corfe Castle, Isle of Purbeck, England

Zdjęć mamy z zamku dużo dzięki uprzejmości brata i bratowej, którzy pożyczyli nam swój aparat. Udało mi się nie zawieść ich zaufania i nie zepsuć go - pilnowałam jak źrenicy oka - niczym Emilii!

Zebrałam kilka zdjęć w formie filmiku - do obejrzenia poniżej.



Z zamku, położonego na wzgórzu, roztacza się piękny widok na okolicę, w tym na wieś Corfe Castle leżącą u podnóża zamku - tak, wieś ma dokładnie taką samą nazwę jak zamek.

Corfe Castle Village, Isle of Purbeck, England

Ponieważ Emilia była już bardzo zmęczona, a czas drzemki nadszedł, nie pospacerowaliśmy po uliczkach Corfe Castle - zobaczyliśmy tylko tyle co w drodze z samochodu na zamek i z powrotem.

Corfe Castle Village, Isle of Purbeck, England

Wstąpiliśmy jedynie do sklepiku, w którym ciocia kupiła dzieciom lizaki, a potem wsiedliśmy do samochodu i pojechaliśmy do Durdle Door - wpis poświęcony Durdle Door tutaj.

Corfe Castle Village, Isle of Purbeck, England

Ciocia Myszka zatrzymała jeszcze tylko na chwilkę samochód, żebym mogła zrobić zdjęcie tego domu:

Corfe Castle Village, Isle of Purbeck, England

Uroczy, prawda?

1 komentarz:

splocik pisze...

Te pierwsze fotki coś mi przypominają - dziękuję :)
Super wycieczka. :)
Pozdrawiam ciepło