środa, 25 grudnia 2013

PUR: Sowy

Jesienią natknęłam się przypadkiem na Ravelry na wzór czapki z sową Chouette i zakochałam się w niej.


Mimo, że opis wykonania nie był tani, nawet się nie zastanawiałam, bo wiedziałam, że to jeden z tych, które absolutnie muszę mieć. Kilka minut i już stosowny plik miałam na swoim komputerze. A potem zaczęłam szperać w pudłach i koszach z włóczkowymi zapasami z zamiarem zużytkowania resztek pozostałych po dawnych projektach.


I zużytkowałam - w sumie powstało 10 czapek. Na zdjęciu jest 9 ponieważ dwie (seledynowe) są identyczne a miałam problem z zebraniem tego stadka w ładną gromadkę, żeby zrobić zdjęcie.

No to teraz prezentacja poszczególnych sów. Uwaga! Będzie sporo zdjęć!


Sowy Nr 1 i 2 - seledynowe


Nie wiem z jakiej włóczki, bo po etykiecie nawet wspomnienie nie zostało. Kupiłam ją jakieś 7 lat temu na eBayu i z pewnością jest to akryl. Każda z dwóch czapek (jedna robiona na drutach 3.75 mm druga na 4 mm) waży 40 gram. Rozmiar - na niemowlaka.


Sowa Nr 3 - żółta



  • Włóczka:  Premier Yarns Serenity, (100 gr/170m; skład: 55% nylon, 45% akryl) pozostałość po tej czapce.
  • Zużycie: 50 gr (85 m)
  • Druty: 5 mm
  • Rozmiar - taki na Emilię czyli ok. 18 miesięcy


Sowa Nr 4 - szara


Kiedyś zrobiłam dla kolegi Krzysia kamizelkę, i zostało mi trochę włóczki - z tejże resztki, z myślą o tym samym chłopcu, zrobiłam czapkę szarą.
  • Włóczka:  Wool-Ease Solids, (85 gr/180m; skład: 80% akryl, 20% wełna)
  • Zużycie: 37 gr (79 m)
  • Druty: 5 mm
  • Rozmiar - wiek szkolny, 6 - 10 lat 

Sowa Nr 5 - zielona


Po sweterkach Animal Crackers zostało mi trochę zielonej bawełny - kolejna czapka, tym razem robiona podwójną nitką.
  • Włóczka:  mercyzowana bawełna Grace firmy Patons, (50 gr/124 m; skład: 100% bawełna)
  • Zużycie: 43 gr (116 m)
  • Druty: 5 mm
  • Rozmiar - malusi, dla niemowlaka 

Sowa Nr 6 - niebieska


Pozostałość po tym samym projekcie co zielona włóczka wykorzystana na czapkę powyżej. Tym razem robiona pojedynczą nitką - efekt nie bardzo mi odpowiada - sowa wyszła za mała w stosunku do reszty czapki. Niestety tej włóczki miałam za mało, żeby wystarczyło na czapkę robioną podwójną nitką.
  • Włóczka:  mercyzowana bawełna Grace firmy Patons, (50 gr/124 m; skład: 100% bawełna)
  • Zużycie: 29 gr (72 m)
  • Druty: 3 mm
  • Rozmiar - malusi, dla niemowlaka 

Sowa Nr 7 - beżowa


Emilia dostała na urodziny 3 motki białej i 1 motek beżowej włóczki. Z białej zrobiłam jej rozpinany sweterek Helena. Beżowa włóczka trochę poczekała, i teraz powstała z niej czapka. Przyznam, że zabrakło mi na kilka ostatnich okrążeń (robiłam podwójną nitką), ale poratowała mnie koleżanka, od której tę włóczkę dostałam - miała u siebie resztkę po swoim projekcie.
  • Włóczka: Zitron Polo, (50 gr/140 m; skład: 60% bawełna, 40% akryl)
  • Zużycie: 57 gr (160 m)
  • Druty: 5 mm
  • Rozmiar - spory, na głowę dorosłego, np. moją

Sowa Nr 8 - różowa


Po zrobieniu Lacey Sweater dla Emilii został mi jeden motek różowej włóczki i od razu wiedziałam, że zrobię z niego czapkę. Nie miałam sprecyzowanego wzoru, ale przyszłą właścicielkę jak najbardziej i wcale nie miała to być Emilia. Niestety, okazało się, że pojedynczą nitką czapka nie prezentuje się ładnie (coś jak niebieska powyżej), a robiona podwójną nitką musiała być mała, za mała na dziewczynkę, dla której chciałam czapkę zrobić. Jak widać na zdjęciu powyżej, zabrakło mi nawet na chwościki i musiałam je zrobić z tej samej wprawdzie włóczki, ale melanżowej. 
  • Włóczka: Lane Cervinia Madrid, (50 gr/105 m; skład: 50% akryl, 50%wiskoza)
  • Zużycie: 56 gr (117 m)
  • Druty: 6.5 mm
  • Rozmiar - 6-12 miesięcy

Sowa Nr 9 - melanżowa-beżowa


Ta włóczka leżakowała u mnie stosunkowo niedługo, bo od lata. Pozostałość po tych kamizelkach. Bardzo ją lubię, i cieszę się, że chociaż z tej włóczki wyszła mi czapeczka w rozmiarze odpowiednim dla dziewczynki, o której wspomniałam powyżej. Czapka wprawdzie nie różowa, ale mam nadzieję, że ładnie będzie się komponować z różowymi kurtkami.
  • Włóczka:  Wool-Ease Solids, (85 gr/180m; skład: 86% akryl, 10% wełna, 4% wiskoza)
  • Zużycie: 31 gr (67 m)
  • Druty: 5 mm
  • Rozmiar - tak na Emilkę, czyli 12-24 miesięcy

Sowa Nr 10 - ruda


A ta włóczka przyleciała ze mną do USA jeszcze z Polski, a kupiłam ją 12 lat temu. Taaak, niezły ze mnie chomik... Ten i inne kolory wykorzystałam już na sweter dla Krzysia (ten) ale jeszcze mi zostało, rudej - akurat na czapkę dla dorosłego. Na mnie pasuje jak ulał, choć przeznaczona jest dla osoby, która bardzo lubi kolor pomarańczowy. 
  • Włóczka:  ?
  • Zużycie: 40 gr
  • Druty: 5 mm
  • Rozmiar - na dorosłego


Czapki, robione w okrążeniach, robiło mi się fantastycznie - już po pierwszej zapamiętałam opis, więc nie musiałam do niego zerkać. Dwie godzinki i czapka gotowa. I następna. I następna. Po pierwszej wcieliłam w życie pomysł zapożyczony od jednej z koleżanek z Ravelry - robiłam lewą stroną na zewnątrz, więc zamiast tych wszystkich oczek lewych, dziergałam prawe, nie męcząc tym samym nadgarstka - nie wiem czy tylko moje nadgarstki tak się męczą przy przerabianiu oczek lewych w okrążeniach, czy inni też tak mają. 

Niestety, po zrobieniu dziesięciu czapek nie zauważyłam aby cokolwiek ubyło z moich zapasów włóczkowych.

Połowa z czapek ma już właścicieli - albo już do nich dotarła, albo dotrze wkrótce. Reszta czeka sobie spokojnie - z pewnością niebawem i te sowy wyfruną w świat.

9 komentarzy:

hrabina pisze...

Imponujący udzierg, że się tak wyrażę! wzór jest faktycznie bardzo przyjemny i jeśli jeszcze prosty w pracy... to faktycznie, nie dziwne, że aż tyle ich powstało.

Jeśli masz duzo resztek włóczkowych, to po świętach postaram się przygotowac jakis opis robienia dywanika pętelkowego, jeśli jesteś zainteresowana. Tam można upchać dosłownie wszystko.

Anka

Motylek pisze...

Hrabina - Jestem zainteresowana dywanikiem, wiec chetnie skorzystam. Wloczek, resztek i nieco wiekszych ilosci mam moc. Brak jedynie czasu na przerabianie.

Motylek

hrabina pisze...

JUż znalazłam dość wyraźny tutorial, bo sama nie nagrałabym tak łątwo, a mąż nie bardzo chętny do takich zabaw:)
niedługo wstawię wideo pokazujące jak zrobić ten dywanik.

Anka

Motylek pisze...

Hrabina - wielkie dzięki już teraz!
Motylek

Unknown pisze...

Witam serdecznie! Czy posiada Pani może polski wzór na te piękne czapeczki? Byłabym niezmiernie wdzięczna za odpowiedź na mail: ala881@op.pl Dziękuję!

Anonimowy pisze...

Witam!
też się ładnie usmiecham o wzór na czapeczkę...bede bardzo wdzieczna
pozdrawiam
Ewa
ana_stazja20@wp.pl

Unknown pisze...

Ja również prosiłabym o polski opis tej sówki. Z góry Bardzo Dziękuję
Ania
mikulw@wp.pl

Joanna pisze...

Niestey nie posiadam polskiego tłumaczenia.
Motylek

The Primitive Moon pisze...

Świetny wzór i odjazdowe czapy ,bardzo mi się podobają.