piątek, 30 grudnia 2016

Ostatnia robótka


To już ostatnia tegoroczna robótka.
Coś tam oczywiście mam na drutach, ale skończę dopiero w nowym roku. (I jeszcze mam jeden projekt skończony na początku grudnia, który czeka na opublikowanie.)

Włóczkę tę dostałam jak Emilia była maleńka, ale że było jej za dużo na wyrób dla bobasa, zaczekałam aż nieco podrośnie. Starałam się zrobić sweterek nieco na wyrost, ale i tak został mi jeden motek.


Z przodu sweterek zdobi przeplatanka podpatrzona w swetrze Sibil z książki Alice Starmore Aran Knitting (KLIK). Rszta wzoru aż tak mi się nie podobała, więc zrobiłam po swojemu.


Warkocze są, ale wzdłuż rękawów.


Przód, tył i rękawy robiłam osobno do momentu kiedy łączą się razem, przełożyłam na jeden drut i dalej już przerabiałam razem ujmując oczka raglanowo po obu stronach dwuoczkowego warkocza. Takie same warkocze z dwóch oczek tworzą ściągacze.


Bardzo podoba mi się wykończenie wokół szyi - na tyle szerokie, że głowa przechodzi bez problemu, ale bez zbyt obszernego dekoltu. Plisa ładnie osłania dół szyi (dzieci przecież nie zawsze pamiętają o szalikach!) ale nie jest to golf - Emilia nie znosi golfów.


W ogóle wyjątkowo jestem zadowolona z efektu końcowego. Dawno nie wyszło mi nic aż tak ładnie. Emilii też się sweterek bardzo podoba co mnie niezmiernie cieszy.


Garść informacji:
  • włóczka: Sirdar Snuggly Tiny Tots, 90% akryl, 10% poliester; 137 m/50 gram; zużycie: 200 gram (4 motki)
  • druty: 3 i 3.5 mm
  • wzór plecionki: "Sigil" z Aran Knitting Alice Starmore



5 komentarzy:

Urszula97 pisze...

Sweter jest naprawdę piekny,i wykonanie i kolorek,

splocik pisze...

Piękna robótka, super modelka w świątecznej scenerii.
Wszystkiego dobrego i spełnienia marzeń w rozpoczętym właśnie 2017 roku.
Pozdrawiam ciepło.

Anonimowy pisze...

Samych radosci i duzo szescia w Nowym Roku. Emilka w sweterku jest slodka jak cukiereczek. Podziwiam ze niemal caly sweterek robilas lewym oczkami. Ja bym sie co rusz mylila. Bardzo ciekawy sciagacz i plisa. Chybia skopiuje do swojego sweterka, bo cos podobnego sobie wymyslalam.
P

Joanna pisze...

Urszula - dziękuję!

Splocik- cieszę się, że i Tobie sweterek się podoba. Dziękuję za życzenia i Tobie życzę również wszystkiego najlepszego.

Poziomko- lewe oczka tylko na jednej stronie i kiedyprzełożyłam wszystko na 1 drut. Większość robiłam tradycyjnie, więc jedna strona to były oczka prawe a druga, oczka lewe- niebyło tak źle. Kopiuj do woli! Ja rozważam zrobienie podobnego sweterka dla siebie.

Motylek

Anonimowy pisze...

Czyli plecy sa zwyczajne, rozumiem? Zastanawiam sie nad zrobieniem czegos podobnego na okraglo i potem noszeniem go na lewej stronie. Jesli tylko przypilnuje wzoru, to powinno byc ok. Ostatnio sporo takich "lewusow" widuje. Moda chyba jakas nastala.
P