niedziela, 2 kwietnia 2023

Cytrynowe ciasto z ricottą

Cytrynowe ciasto z serem ricotta tak pyszne, że zjedliśmy je z Krzyśkiem za jednym posiedzeniem. (Nie zdążyłam nawet zrobić zdjęcia całego ciasta, dobrze, że choć kawałek załapał się na fotkę!)



Składniki
Nadzienie z ricotty:
  • 2 szklanki (500 gramów) ricotty
  • 7 łyżek (90 g) cukru
  • 1 jajko
  • 1 ½ cytryny, skórka
Ciasto i kruszonka:
  • 2 ¼ szklanki (300 gramów) mąki uniwersalnej
  • 1 jajko
  • 7 łyżek (90 g) cukru
  • 6 łyżek oleju roślinnego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ cytryny, skórka
Wykonanie
  • Rozgrzej piekarnik do 350F°/180C°.
  • Wyłóż papierem do pieczenia lub wysmaruj olejem, lub masłem formę do ciasta z luźnym dnem (wymiar 9 cali/23 cm).
  • Aby przygotować nadzienie z ricotty, umieść pierwszą grupę składników w misce i wymieszaj widelcem lub trzepaczką, aż dobrze się połączą.
  • Aby zrobić ciasto/kruszonkę, umieść drugą grupę składników w misce i palcami rozetrzyj jajko i olej z mąką i cukrem.
  • Używając około ⅔ masy, uformuj spód i brzegi — nie ugniataj zbyt mocno masy.
  • Wypełnij mieszanką ricotty, a następnie posyp kruszonką całe nadzienie z ricotty.
  • Piecz przez 30 minut w 350F/180C, aż ciasto będzie lekko złote.
  • Pozostaw do ostygnięcia w temperaturze pokojowej. 
  • Podawaj posypane cukrem pudrem.
Smacznego!

3 komentarze:

Mięta pisze...

Ciekawy przepis. Nie jadłam jeszcze Ricotty na słodko. Pozdrawiam serdecznie :)

splocik pisze...

Nie używam Ricotty, ale może kiedyś wypróbuję przepis.
Pozdrawiam ciepło.

Motylek pisze...

Mięta - To ciasto to był mój pierwszy raz z rikotą, bardzo smaczny, niebezpiecznie smaczny!
Splocik - Ja też nie używam rikoty. Ale ktoś się ze mną podzielił opakowaniem i nie bardzo wiedziałam co z tym zrobić to zrobiłam ciasto!

Pozdrawiam,
Motylek