niedziela, 13 marca 2022

C&K 2022: Marcowe Mitenki

Marcowa odsłona C&K to mitenki. Postanowiłam zrobić je z tej samej włóczki co lutowy komin — do kompletu (skarpetkowa Fabel i Trendsetter Voila). 


Próbowałam na drutach pończoszniczych, ale połączenie niewielkiej ilości oczek ze śliską i do tego włochatą włóczką na cieniutkich drutach przerosło mnie. 
Po kilku próbach dałam sobie spokój z drutami i zrobiłam podejście do szydełka. Na urodziny dostałam cały zestaw, więc miałam dodatkową motywację, by je jak najszybciej wypróbować. Tutaj też przetestowałam kilka możliwości i stanęło na obu nitkach przerabianych razem. Zrobiłam dwa prostokąty, które zszyłam, pozostawiając otwory na kciuki. Aby wiedzieć, z której strony jest dół a z której góra, jeden koniec mitenek obrzuciłam włóczką skarpetkową, a drugi włochatą. Mitenki wyszły dość grube i ciepłe. Ponieważ marzec podarował nam nocne przymrozki, mitenki natychmiast zostały wypróbowane podczas porannego spaceru do szkoły.




  • szydełko 4 mm
  • 64 gram włóczek: Garnstudio Drops Fabel, 75% wełna, 25% nylon (205 m/50 gr) & Trendsetter Yarns Voila, 100% nylon (165 m/50 gr)
Obu włóczek jeszcze mi trochę zostało.

*          *          *
Koc to zadanie całoroczne. Co miesiąc prezentujemy postępy prac. Mój koc urósł od lutego o kolejny pasek, czyli o około 100 gram włóczki. Nie zdążyłam zrobić zdjęcia na zewnątrz przed deszczem, więc dzisiaj zdjęcie na łóżku—docelowo może koc ten będzie służył także jako kapa, ale to się jeszcze okaże.


 Poniżej zdjęcia ze stycznia i lutego dla porównania.

Luty 2022

Styczeń 2022

Mitenki i koc zgłaszam do zabawy C&K 2022 u Renaty.



10 komentarzy:

Urszula97 pisze...

Pieknie wykonane zadanie.Mitenki Super.Pozdrawiam.

Renata pisze...

fantastyczny komplet:) to fakt tą włochatą włóczkę dzierga się gorzej od innych, ale efekt jest też zupełnie inny, no i to włóczka która tuszuje wszelkie niedociągnięcia.
U Ciebie jak zwykle całość wygląda profesjonalnie:)
Dziękuję za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

splocik pisze...

Super komplet. :)
Ja też zrobiłam mitenki z dziurką na kciuk. :)
Pozdrawiam ciepło.

violka pisze...

Piękny komplecik wydziergałaś.
Koc - będzie cudny :)

Elunia pisze...

Śliczny komplecik, a koc zapowiada się wspaniale.
Pozdrawiam serdecznie.

Motylek pisze...

Urszula Dziękuję! Twoje mitenki też wyszły bardzo udane!

Renata - Dziękuję! Może całość wygląda profesjonalnie ale to dzięki tej włochatej włóczce tak dobrze maskującej wszelkie niedociągnięcia... Bardzo miło mi się u Ciebie bawi!

Splocik - I też wyszły bardzo fajowe!

Violka - Cieszę się, że się podoba! Koc, mam nadzieję, że wyjdzie tak jak mi się marzy.

Elunia - dziękuję! Twój koc zapowiada się bajecznie kolorowy!

Motylek

joasiaart pisze...

Fajne włochate mitenki.Ta włóczka bardzo mi się podoba. Daje tyle możliwości.Podziwiam wytrwałość w robieniu kocyka. Pozdrawiam Joasia

Motylek pisze...

Joasiu, cieszę się, że Ci się podobają. I cieszę się, że tu zajrzałaś!
Motylek

Mięta pisze...

Ale włochacze świetne :)
Widzę,że i kocyka przybywa :) Pozdrawiam serdecznie :)

Motylek pisze...

Mięta - Cieszę się, że i Tobie się podobają! Kocyka, powoli, ale przybywa!
Pozdrawiam serdecznie!
Motylek