sobota, 19 stycznia 2019

Lorelei

Lorelei - jakże wdzięczna nazwa wzoru! Wzoru swetra, pięknego, jak nazwa. Moja Lorelei powstała w ramach testu dla Amanity pod koniec ubiegłego roku.


Bardzo lubię wzory Agaty - łączą w sobie prostotę z pięknem niewielkich ale misternych i pięknych elementów ozdobnych. I taka jest też Lorelei - splot pończoszniczy i ozdobny karczek. Ale za to jaki ten karczek!


W zależności od koloru i struktury włóczki mogą to być fale, rybie łuski, muszle, albo misterne draperie. Ja dostrzegam w nich podobieństwo do splotu łańcuszka - tego co na zdjęciu, stąd moje skojarzenia z draperiami.


Czerwona włóczka leżała i czekała na swoją kolej ponad 10 lat. Zdjęcia robiłam w grudniowy ponury dzień i nie udało mi się oddać koloru nawet obrabiając zdjęcia na komputerze. Jest to dość ciemny czerwony, taki z lekka buraczkowy. Od dawna chciałam mieć taki sweter, nie tylko na święta Bożego Narodzenia, a że skończyłam 20 grudnia, to świetnie się złożyło.


Ciekawa jest konstrukcja swetra. Najpierw robimy karczek - w poprzek, potem dorabiamy górę i lecimy w dół swetra, całkowicie bezszwowo. Rękawy też robione bezszwowo.


Tym razem udało mi się dobrać rozmiar idealnie i jestem z mojej wersji Lorelei szalenie zadowolona. Wprowadziłam dwie niewielkie modyfikacje: przedłużyłam rękawy i zrobiłam nieco bardziej zamknięty dekolt, dodając 3 okrążenia.

W niedzielę ruszył KAL na Ravelry. Jeśli ktoś chciałby dołączyć do grupy dziergających Lorelei, podaję link: KLIK. Termin - 31 marca. Ja chyba zrobię sobie jeszcze jedną Lorelei, także ten KAL bardzo mi na rękę.

Garść informacji:
  • włóczka Troitsk Yarn Москвичка, 50% wełna, 50% nylon; 200 m/50 gram; zużycie: 315 gram (1260 metrów);
  • druty: 2 mm i 2.5 mm;
  • wzór: Lorelei by "Amanita" Agata Mackiewicz
  • zdjęcia by Hultajstwo




6 komentarzy:

urszula97 pisze...

Sweter jest przepiękny ,karczek to cała ozdoba,gratuluję.

splocik pisze...

Piękny sweterek. Karczek miodzio ;)
Fantastycznie wyglądasz :)
A Hultajstwo to fotoartysta :)
Pozdrawiam ciepło.

Maria pisze...

Ty urocza w przepięknym sweterku, a hultajstwo zdolne☺

Motylek pisze...

Urszula, Splocik, Maria - DZIęKUJę!!!

hrabina pisze...

Sweter boski! Kolor sam w sobie piękny, a Ty podbiłaś go jeszcze czernią!
Wyglądasz FANTASTYCZNIE! moja siostra powiedziałaby: wylaszczyłaś się! mam nadzieję, że nie masz mi za złe, tego dopisku.

Motylek pisze...

Hrabina - a ni mam, nie mam - i dziekuje!!!
Motylek