niedziela, 6 czerwca 2021

Heceta Head Lighthouse to Hobbit Beach Trail jeszcze raz


Jak tylko ustawiliśmy namiot, nadmuchaliśmy materac, i przenieśliśmy rzeczy z samochodu do namiotu, wybraliśmy się na pierwszą pieszą wycieczkę: Heceta Head Lighthouse to Hobbit Beach Trail.
Już kiedyś tym szlakiem wędrowaliśmy, w marcu 2020 roku (KLIK). Tym razem trafiła nam się zupełnie inna pogoda — piękna i słoneczna, choć trochę wiało, ale to nic, bo szlak, choć nad samym oceanem, prowadzi lasem. 



Na chwilę zatrzymaliśmy się pod latarnią i zrobiliśmy sobie zdjęcie rodzinne. 



Szlak dochodzi do Hobbit Trail, a potem do plaży Hobbit Beach. Na plaży odpoczęliśmy i posililiśmy się przed drogą powrotną. 

To była najtrudniejsza z trzech wycieczek, ponieważ zdobywaliśmy 172-metrowe wzniesienie dwukrotnie. Widoki warte były jednak tego wysiłku.

czarna kropka = punkt wyjścia
czerwona kropka = latarnia




Porównując zarejestrowane dane statystyczne z obu wycieczek, zauważyłam, że rok temu spaliłam na tej samej trasie więcej kalorii niż w tym roku. 
Różnica wynosi niemal 300 kalorii! 

Podobną relację zanotowałam już wcześniej przy innej trasie. Nawet sobie wyliczyłam, o ile mniej tych kalorii spaliłam w tym samym czasie i na tej samej odległości, ale już nie pamiętam ile to wyniosło kalorii na każdy utracony kilogram. 

Nie zdawałam sobie wcześniej sprawy z tego, że po schudnięciu, mój organizm potrzebuje aż tyle mniej energii na pokonanie tej samej trasy. To by tłumaczyło, dlaczego w miarę upływu czasu i zmniejszającej się wagi coraz trudniej jest tracić kilogramy przy zachowaniu takich samych ilości przyjmowanych kalorii i przy takim samym wysiłku fizycznym. Z drugiej strony, dobrze jest mieć tego świadomość ponieważ można skorygować plan działania—albo jeść mniej, albo ruszać się więcej.

2 komentarze:

Jula pisze...

Krzys wyzszy juz od Ciebie o glowe. Emilka go goni. Ty bedziesz najdrobniejsza w rodzinie. Wspaniali jestescie razem i z osobna. Tak trzymac . Buziaki .:D )))

Motylek pisze...

Jula - wcale mi to nie przeszkadza, że tak się stanie! Dziękuję za miłe słowa! P Ozdrawiam Cię serdecznie!

Motylek