wtorek, 21 czerwca 2022

Liberta (test)


Liberta to kolejny test dla Reni. Sweterek z ażurowymi rękawami i gładkim przodem. Jeden wzór, ale kilka możliwości, bo można ten przód (i tył) zrobić ściegiem francuskim, ale można też i dżersejem. Podobnie z rękawem — może być długi albo krótki. Moja Liberta ma korpus ściegiem francuskim a rękawki krótkie. Kiedy nabierałam oczka, a robi się na okrągło i od góry, nie wiedziałam jakiej długości będą rękawy. Zostało mi 5 motków mieszanki bambus-bawełna, włóczki, której 500-gramowe opakowanie kupiłam na biały letni sweterek. Okazała się dość wydajna, ale na Libertę z długimi rękawami raczej by nie wystarczyło. Przez chwilę rozważałam dokupienie włóczki, ale nie sprzedają pojedynczych motków. Problem rozwiązał krótki termin testu — na długie rękawy nie miałam czasu. I w sumie dobrze, bo wydaje mi się, że taka letnia wersja z krótkmi rękawem bardzo pasuje do tej włóczki.


Ściągacz rękawów wypada mi na zgięciu łokci i w czasie noszenia przesuwa się ponad łokieć, a w efekcie rękaw wydaje się nieco bufiasty — taki o jakim marzyła Ania z Zielonego Wzgórza. Tak mi się skojarzyło i Liberta została przechrzczona na bufiaste rękawki — i już chyba tak zostanie.


Autorka wzoru dzierga bardzo ściśle, ja dziergam bardzo luźno. Nie luźno, tylko właśnie bardzo luźno, i zazwyczaj mam problem z dobraniem odpowiedniego rozmiaru z opisu, żeby wyszło rozmiarowo w porządku, tak na mnie. 
Próbka nie wyszła mi dokładnie taka jak wymagana, ale nie chciałam zmniejszać rozmiaru drutów, bo właśnie ten rozmiar był najlepszy — wiedziałam, bo właśnie skończyłam robić z tej kombinacji włóczka-druty letni sweterek (którego jeszcze nie zdążyłam tutaj zaprezentować). W związku z tym wybrałam rozmiar S i Liberta wyszła mi w odpowiednim na mnie rozmiarze. 
(Tylko nie wzięłam poprawki na przybranie kilku kilogramów tej wiosny, ale to  zupełnie inna historia.)



Na koniec dane techniczne:
  • wzór Liberta autorstwa Renaty Walczak, rozmiar S
  • włóczka Yonkey Monkey Bamboo Cotton, 7%  wiskoza z bambusa, 30% bawełna, 210 m w 50-gramowych motkach — moja Libertaważy 235 gram (prawie 5 motków)
  • druty 3 mm i 2.5 mm

Bardzo dziękuję Reni za okazane zaufanie i możliwość przetestowania wzoru. Ten ażur na rękawach jest cudny!


(Zdjęcia robiła Emilia.)

7 komentarzy:

Urszula97 pisze...

Piekna tą Liberta ,szybko zrobiłaś, czy Renia podała też ile oczek nabrać na ten początek góry? Pozdrawiam.

Motylek pisze...

Urszula - Tak, wzor jest bardzo dobrze rozpisany, wszystkie cyferki (ile oczek) podane dla trzech rozmiarow.
Motylek

Urszula97 pisze...

Dziękuję.

splocik pisze...

Nooooo! Ślicznie Ci wyszła Liberta.:)
I świetnie w niej wyglądasz. :)
Pozdrawiam ciepło.

Renata pisze...

Po pierwsze dziękuje za udział w testach:) Piękne wyglądasz na zdjęciach i mam nadzieję, że też tak się w niej( czyli Libercie) czujesz:) swoje już też pokazałam na blogu.
Pozdrawiam serdecznie

Renia pisze...

Bardzo ładny, lekki sweterek, przypomina letnie desery z bitą śmietaną :)
Pozdrawiam!

Motylek pisze...

Splocik - DZIęKUJę! 💕

Renia - świetne porównanie! Zwłaszcza, że ja taką bitą śmietanę uwielbiam!😇

Motylek