wtorek, 9 lutego 2021

Ciasto na bazie jogurtu z gruszkami

Przepis na ciasto na bazie jogurtu z gruszkami dostałam od Megumi, pani od pianina, ale oryginalnie pochodzi on stąd KLIK


Ponieważ akurat gruszek w domu nie miałam, zastąpiłam je jabłkami i już tak zostało - od kilku miesięcy ciasto to stanowi zdecydowany hit u nas, i zdarza się, że całe "znika" w ciągu jednego popołudnia. Ponieważ ciasto to jest niesamowicie proste w przygotowaniu i jeszcze mi się nie udało go zepsuć, postanowiłam podzielić się przepisem. 

Potrzebne składniki:

  • 3/4 szklanki gęstego zwykłego yogurtu (1 szklanka = 250 ml)
  • 1/4 szklanki oleju
  • 2/3 szklanki cukru
  • 2 duże jajka
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (zwykły cukier waniliowy też może być)
  • 1 łyżeczka startej skórki z cytryny (ja używam ekstraktu w płynie)
  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 1 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody (zdarzyło mi się użyć jedynie proszku do pieczenia i też wyszło dobrze)
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 średniej wielkości gruszki (w moim wydaniu 2 duże lub 3 mniejsze jabłka) 
  • 1 łyżeczka cynamonu (ja nie dodaję pnieważ Emilia nie lubi cynamonu)
  • cukier puder  
  • (OPCJONALNIE: by nieco "podrasować" kolor, dodaję odrobinkę kurkumy)

Przygotowanie:

  1. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni C (= 350F). Wykładamy formę papierem do pieczenia (ja tego nie robię), smarujemy formę tłuszczem i posypujemy mąką. 
  2. Mieszamy w misce jogurt, olej, cukier, jajka, wanilię i skórkę z cytryny.
  3. Dodajemy, przesiewając przez sito, wymieszane mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól.
  4. Mieszamy aż wszystkie składniki połączą się w gładką masę.
  5. Wlewamy ciasto do formy.
  6. Gruszki (lub jabłka) myjemy, obieramy, odrzucamy gniazda nasienne, kroimy na plasterki, które następnie układamy na cieście jak nam pasuje. 

  7. Pieczemy 40-50 minut.
  8. Po ostudzeniu posypujemy cukrem pudrem. (Moje dzieci nie życzą sobie cukru pudru na cieście, więc ten krok pomijam.)
SMACZNEGO!

2 komentarze:

Jula pisze...

Dzieki. Juz biore. W weekwnd sobie upieke. Wydaje sie proste a przede wszystkim smaczne . ;D ))

Motylek pisze...

Jula - no właśnie takie to ciasto jest - łatwe i szybkie w przygotowaniu i BARDZO smaczne!
Motylek